Illustrasjon 4H Norge sin grafiske profil

Når du skal jobbe med synliggjøring bør du bli kjent med de gode verktøyene vi har, og med retningslinjer for hvordan vi skal informere om 4H med hensyn til logo, språkbruk, bildebruk osv.

4H Norge bruker ulike virkemidler for å bli gjenkjent, husket og assosiert med våre verdier. Dette kaller vi 4H sin grafiske profil. Den består av:

  • logo
  • kløver
  • fargepalett
  • typografi
  • grafiske elementer/mønster
  • ulike maler som alle klubber og fylkene kan bruke.

Noe er valgfritt å bruke, bl.a. maler for plakater, invitasjoner og brosjyrer. Andre elementer må du bruke for å ta vare på 4H sin profil og bidra til at organisasjonen blir gjenkjent og lagt merke til. Dette er spesielt viktig med hensyn til bruk av logoen og kløveren.

I profilhåndboka (PDF, 18MB)finner du retningslinjer for hvordan de ulike elementene kan og skal brukes.

Les mer om 4H Norge sin grafiske profil - her kan du også laste ned ulike elementer.