Velkommen til styrevervkurs på Bankgata ungdomsskole i Bodø!

Helga 13-15. januar ønsker vi velkommen til styrevervskurs for tillitsvalgte medlemmer i 4H Nordland. Det blir ulike kurs for store og små, og vi garanterer en morsom og sosial helg for alle som kommer. Kursene vi kjører for 4H-erne i år er leder, kasserer, sekretær, styremedlem, aspirantleder/ trivselsagent. Media og synlighet inngår i alle kursene. Innimellom kursøktene blir det ulike sosiale aktiviteter og ÅLVÅGS (Å Lære Ved Å Gjøre Sammen). Aldersgrense for å være med på styrevervkurs er 12 år. Dersom en klubb ønsker å sende noen under 12 år, må dere ta kontakt med 4H-kontoret først.

 

Generell informasjon

Deltakerne på kurset innlosjeres i klasserom på Bankgata ungdomsskole i Bankgata 26. Alle måltider er inkludert, og det vil være mulighet for å smøre matpakke før hjemturen søndag. Det blir servert sunn og god mat, og frukt vil være tilgjengelig gjennom hele helga slik at det ikke blir nødvendig med godteri og brus. Vennligst les kursreglene. De store 4H-erne passer på de mindre, og voksne nattevakter går brannvakt natta igjennom i tilfelle noen skulle trenge noe.

 

Kursregler på styrevervkurset

Alle må registrere seg ved ankomst. Vi vil være til stede fra kl. 17.00 og utover ved i inngangen på det store hovedbygget på tunet.

1. Alle må gi beskjed til en av kursansvarlige om de må forlate kursstedet eller en av aktivitetene.

2. 4H Nordland ønsker ikke at det skal spises og drikkes godteri eller brus denne helga. Vi kjøper inn god og sunn mat, og det vil bli servert frukt regelmessig. Energidrikk/koffeindrikk er ikke tillatt. Ingen deltakere får benytte seg av butikkene i nærområdet. Hvis noen trenger noe fra butikken kan det ordnes, ta kontakt med kursarrangør.

3. Søppel er alles ansvar og klasserommene blir ryddet på dugnad. Vi har ingen voksne som rydder for oss. Pass godt på egne saker og få alt med deg hjem på søndag. Merk tingene dine med navn.

4. 4H-erne er veldig gode venner, men alle skal sette sine egne grenser for «kos og klem». Gi beskjed om det er noe du ikke liker.

5. Tulling og erting er bare morsomt hvis begge parter synes det er morsomt. Gi beskjed hvis noe plager deg.

6. Røyking tillates ikke på skolens område. Det er totalforbud mot bruk av rusmidler. Overtredelse av dette vil føre til hjemsending på egen regning. Tenk gjennom hva disse punktene betyr for deg.

7. De store medlemmene er forbilder for de yngste og skal gå foran med gode eksempler. Det betyr mye for yngre deltakere at de eldre 4H-erne er aktivt med og er hyggelige mennesker med en inkluderende omgangstone.

8. Både store og små møter presist og deltar på alle felles aktiviteter. La mobilen hvile mest mulig denne helga.

9. Dersom det skjer noe galt, har vi beredskapsplan som de voksne/aktivitetslederne gjøres kjent med første kveld. Vi har voksne nattevakter som går brannrunde rundt på skolen hver time. Brannvesenet vet at mange ungdommer er samla på skolen, og det er kun to minutter til legevakten om noen trenger det.

10.Vi voksne stiller opp for både store og små hele kurset om dere trenger oss. Det er du som kursdeltaker som definerer hva som er viktig av små og store hendelser. Har du hjemlengsel, er småsyk, forelska, sint, frustrert eller superglad; ta kontakt og gi beskjed slik at vi kan ordne opp i det meste der og da.

 

Oppmøte og transport

Deltakerne møter på Bankgata ungdomsskole, Bankgata 26. Skolen ligger i sentrum og er i gåavstand fra togstasjon (5-6 min). Fra flyplassen går det ofte buss inn til sentrum. Sjekk reisnordland.no for oppdaterte busstider.

 

Påmelding og info

Gå inn på https://4h.no/arrangementer/styrevervkurs-2022-article84402-1041.html?instance=0 og meld deg på!:) Mangler du medlemsnummer? Let etter tidligere faktura fra 4H eller spør klubbrådgiver A i din klubb. Meld deg på og velg i neste steg hvilket kurs du skal være med på. Helseopplysninger- det er viktig at disse fylles ut så nøyaktig som mulig. Dette hjelper oss som skal arrangere, enten det gjelder fysiske, psykiske utfordringer eller allergier/intoleranser. Opplysningene behandles konfidensielt.

Pris per deltaker: 600 kr- (dekker overnatting, alle måltider og kursmateriell)

Faktura sendes til klubbene fra 4H Norge. Deltakeravgiften dekkes vanligvis av 4H-klubben.

 

Pakkeliste:

  • Toalettsaker og håndduk
  • Pysjamas eller andre klær å sove i
  • Innesko
  • Spill etter ønske (kort, brettspill div.)
  • Kasserer tar med kassabok
  • Sekretær tar med sin nye møtebok
  • Leder tar med «Året rundt»-boka
  • Notatbok og skrivesaker
  • Skifteklær
  • Madrass, pute og dyne/sovepose

 

Ta kontakt

Hvert år er det mange små og store deltakere som samles til styrevervkurs i Bodø. Vi planlegger ei lærerik og sosial helg for alle, men tar gjerne mot forslag om forbedringer. Dersom dere har innspill eller meninger om hvordan helga blir best mulig for alle, er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt med Brage Magne Nyheim og Amabe Nielsen.  Har du behov for tilrettelegging så ta kontakt med fylkeskontoret marte.brekke@4h.no / ingerborg.tangeraas@4h.no Vi håper så mange som mulig kommer til årets beste helg!

 

Kontaktpersoner/kursansvarlige

Brage Magne Nyheim – 458 06 403

Amabe Nielsen – 902 82 282

 

Andre voksne til stede under styrevervkurset

Marte Brekke- 93490421

Ingeborg Tangeraas- 95974242

 

 

PROGRAM STYREVERVKURS  I BODØ 2023

13-15.januar 2023, Bankgata ungdomsskole i Bodø

 

Fredag 13. januar

17.00 - 18.00 Registrering og innlosjering, ved Bankgata ungdomsskole

18.00 - 19.00 Måltid

19.00 – 20.30 Bli kjent-aktiviteter og info om de ulike kursene

20.30 - 22.30 Mingletid

22.30 - 23.00 Kveldsstell og tannpuss

23.00 Det skal være stilt etter klokka 23.00.

 

Lørdag 14. januar

07.30 Vekking 

08.00 - 08.30 Frokost i kantina.

08.45 - 11.00 Kurs 

11.00 - 11.30 Lunsj i kantina

11.30 - 15.30 ÅLVÅGS 

15.30 - 16.00 Mellommåltid i kantina

16.00 - 18.00 Kurs 

18.15 – 19.30 Middag i kantina og mingletid

21.30 – 23.00 Volleyballturnering og mingletid

23.30 – 00.00 Kveldsstell og tannpuss

00.00 Det skal være stilt etter klokka 00.00

 

Søndag 15. januar

08.00- Vekking

08.00 - 09.00- Pakking og rydding av soverom. Alle hjelper til med ryddinga helt til soverommene er ferdigrydda. Pulter og stoler settes på plass, og soverommene rengjøres og tømmes for søppel. Bagasje bæres ned til inngangen. 

09.00 - 09.30- Frokost i kantina. Alle smører matpakke til lunsj og heimreise

09.30 - 11.30- Kurs og utdeling av kursbevis i klasserommene

11.30 - 12.00- Kursavslutning i kantina

12.00 Kursslutt