En 4H-prosjektplan består av ulike deler. Fyll ut alle aktuelle deler og send prosjektplanen din til godkjenning til klubbrådgiveren. Er planen godkjent, da kan du gå videre til gjennomføringsdelen av prosjektplattformen.

Prosjekttittel

Alle prosjekter starter med en standardtittel, men det er lurt å endre tittelen til noe som forteller kort om hva du planlegger i året ditt.

Beskrivelse av planen din

Svar på spørsmål i prosjektplanen og da har du lagt en plan.

Valg av oppdrag

Her kan du legge oppdrag fra oppdragsbanken til i prosjektet eller opprette egne oppdrag. Du må ikke velge alle oppdrag for året mens du planlegger, men kan også legge til nye oppdrag under gjennomføring av 4H-prosjektet. Det er mulig å dele oppdrag med andre.

Vi har samlet all informasjon om hvordan du velger eller oppretter et oppdrag på en egen side: Velg eller opprett oppdrag.

Avtaler 

Alle medlemmer bør ha en avtale med foreldrene sine om 4H-prosjektet. I tillegg er det lurt å ha en avtale med andre du skal samarbeide med, eller med voksne som skal hjelpe deg. Avtaler legger du til i ditt eget prosjekt og blir ikke delt med andre. Du kan lese mer om avtaler og finne eksempler i menypunktet under.

Budsjett

Er du senior, da er det krav at du lager et budsjett. Fyll ut både budsjett - kostnader og budsjett - inntekter. Det er viktig at du lærer hvordan du kan lage et gjennomtenkt budsjett som kan gi deg med innsikt i hvordan du planlegger å bruke penger i prosjektet ditt. Vi syns det er såpass viktig at vi har lagt et oppdrag om budsjett i oppdragsbanken.