For å dokumentere at man har gjennomført et oppdrag, må man først trykke på selve oppdraget som ligger på listen siden "Gjennomføring". Det er kun de oppdragene man har valgt under planleggingen som dukker opp her. Les mer om oppdrag man har gjennomført, men som ikke ble valgt under planleggingen av prosjektet eller hva man gjør hvis man vil gjennomføre andre eller flere oppdrag enn det man planla.
Dersom man har gjennomført et oppdrag, finnes det mange muligheter for å dokumentere dette. Her er de ulike mulighetene man har på gjennomføringssidene:
- Hovedbilder
Du kan laste opp opptil tre hovedbilder som illustrerer det man har holdt på med i hvert oppdrag. Hvis man vil laste opp flere enn tre bilder, kan man bruke gallerifunksjonen lenger nede. Bildene må være jpg-filer, og ha en størrelse på minimum 400x400 piksler. Hvis det er bilder av identifiserbare personer, må det være greit for disse at bildene lastes opp her. Det er mulig å slette bildene man har lastet opp ved å trykke på det gule X-ikonet.
- Video
På grunn av begrensninger for lagringsplass, er det ikke mulig å laste opp videoer på prosjektplattformen. Det er imidlertid mulig å lenke til en video man har laget på Youtube! Dersom man ønsker å lage en video av at man har gjennomført et oppdrag, må man derfor opprette en bruker der. Det finnes innstillinger som gjør videoene dine private, hvis du ønsker det, og da er det kun mulig å se videoen hvis man deler en direktelenke til den. Det er denne lenken du limer inn i feltet her, før du trykker på "Legg til video". OBS! Husk å spørre foreldrene dine om lov til å opprette en bruker på Youtube hvis du er under 18 år gammel. - Tekst
I tekstfeltet kan man skrive en mer utfyllende tekst om hvordan man gjennomførte oppdraget. Noen spørsmål som kan besvares: Hva gjorde du/dere? Hvordan gikk det? Lærte du/dere noe? Synes du/dere det var morsomt? Skriv gjerne dato for når oppdraget ble gjennomført, og hvem du/dere eventuelt samarbeidet med. Er dere flere som jobber med prosjektet, er det lurt å skrive hvilke gruppemedlemmer som gjennomførte oppdraget her.
- Bildegalleri
Hvis man vil laste opp mange bilder som illustrerer hva man har holdt på med i dette oppdraget, kan man gjøre det her. Bildene må være jpg-filer, og ha en størrelse på minimum 400x400 piksler. Last opp ett og ett bilde for å få det i den rekkefølgen du ønsker. Hvis det er bilder av identifiserbare personer, må det være greit for disse at bildene lastes opp her. Det er mulig å slette bildene man har lastet opp ved å trykke på det gule X-ikonet. Man kan også legge til en bildetekst på hvert bilde som blir lastet opp, da må man huske å trykke på den gule knappen "legg til bildetekst".
- Lenker
Hvis man har brukt noen spesielle nettsteder i forbindelse med oppdraget sitt, er det mulig å legge til lenker til nettstedene her.
- Dokumenter/filer
Har man brukt noen spesielle maler eller dokumenter for å gjennomføre oppdraget, eller hvis man har laget noe digitalt man ønsker å vise frem, så er det mulig å laste opp dette her. Filene som lastes opp kan ha disse formatene: doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, pdf, gif, mp3 og m4a.
- Status for oppdraget
a) Når man er ferdig med å dokumentere at man har gjennomført et oppdrag, krysser man av på "ferdig" som har en grønn statusfarge.
Etter å ha fylt inn dokumentasjon på gjennomføringssiden, vil det man har fylt ut og lastet opp bli en del av det endelige prosjektet man leverer til godkjenning. Man kan se hvordan denne prosjektsiden ser ut under den brune fanen "Utskrift" øverst i prosjektet. Les mer om hvordan visning og utskrift fungerer (lenke kommer).